dag 17 Moab/Red Canyon

22 juli 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Beste allen,

Weer even een update van uit de camper met airco aangezien het buiten meer dan 40 graden is. Gisteren de Colorado rivier ontdekt met een jet boot bijna wel soms wel tot 100 km per uur over de rustige rivier met veel wind. Goede indruk kunnen krijgen van de enorme rotswanden waar de rivier door heen meandert. Tijdens een stop nog gezwommen met de twee dames bikkels, temperatuur was goed van het water en we konden ons lekker laten mee sleuren door de stroming en bleven drijven in onze reddingsvesten. Kapitein maakte regelmatige een 360 graden draai maar dan als een  soort pirouette waardoor de achter kant van de boot uit het water komt en je natuurlijk lekker nat wordt maar dat is met deze temperatuur niet erg. Na een siësta nog op pad geweest naar een van de vele uitgesleten "arches" waar dit gebied  bekend om is. Deze zetten ze wel altijd boven op de toppen van de bergen zodat wij vanaf de voet van de bergen bij de Colorado rivier een "step climb" moesten inzetten, soms met gevaarlijk steile stukken en onder de brandende zon. Moet voor de vroege pioniers naar the West een bizarre tocht zijn geweest als je merkt hoe zwaar een klein stukje (5 km) al is en dan nog zonder paard en wagen. Uiteindelijk de Corona Arche gevonden ook wel de little rainbow genoemd. Paar mooie plaatjes geschoten met nog net de juiste zon inval want deze verdween snel achter de bergketen. Ook moesten we een spoorlijn oversteken die zich een weg baant door het rotsige gebergte. Erg groen is het hier niet meer dor en droog soort steppe afgewisseld met woestijn. Cactussen doen het dan ook uitstekend. Doet mij denken aan een mopje: er vliegen twee ballonnen in de woestijn zegt de ene tegen de andere kijk uit een cactussssssssssssssss.

Al met al weer een heerlijke dag gehad zodat we het vandaag iets rustiger aan gaan doen.

René

IMG_3296IMG_3297IMG_3305IMG_3309IMG_3314IMG_3318IMG_3325IMG_3333IMG_3338IMG_3345

1. G. Ouwens:
    24 juli 2014
    Hallo Allemaal.
    Geweldig om in een speedboat over de Colorado-rivier te crossen.De rotsformaties in Arches N P zijn indrukwekkend.
    Fantastische foto's onder Corona Arch!!!
    Maxime, wat een kleurrijke zonnebril!!!!
    Rens, vond jij de jet wel leuk; jij lacht zo een beetje als een...................
    Vandaag de rit naar de Grand Canyon. Ook hier de uitschurende werking van de Colorado, maar nog indrukwekkender!!!???
    Ik lees daarover morgen?
    LiefsOpa en Oma.