dag 16 Moab/Red Canyon

21 juli 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Lieve allemaal,

Vandaag was het een reisdag van Las Vegas naar Moab ongeveer 460 miles (160 km). Tevoren schatte de google-maps dit stuk op 6,5 uur, maar we hebben er  8 uur gedaan over gedaan. We doen ongeveer 2 uur met onze mega camper die benzine slurpt over 100 mile. Rene vraagt zich af waarom ze er geen diesel hebben ingezet maar we zijn er intussen achter dat men hier in de VS graag benzine verkoopt en de aanschaf van mega benzine slurpende auto's gewoon stimuleren! We hebben een Amerikaanse GPS en dat is heel fijn maar als je eenmaal de stad uit bent is de weg goed te vinden. Eerst highway 15 richting Salt Lake City en dan highway 70 richting Denver en afslaan bij Moab. De omgeving is overweldigend. De woestijn rondom Las Vegas gaat nog even door en daarna wordt het afwisselender als we rijden op het Colorado Plateau dat door de jaren is ingesneden en een grillig landschap geeft. Papa zou als geoloog hier zijn hart kunnen ophalen! Als we in de buurt zijn van onze eindbestemming worden de rotsen roodachtig. We komen in de zogenaamde Red Canyon en het gebied van de Arches ofwel bogen. De pubers vinden het reizen prima in onze airconditioned camper. Ze hangen wat op de bedden en spelen spelletjes op hun iphones, lezen boeken en kijken pas op als René of ik hen wijzen op de veranderende omgeving. Rond 7 uur komen we aan op onze MOAB camping en installeren we ons op ons plekje.

tot morgen! Mariëlle

IMG_3268IMG_3271IMG_3273IMG_3277IMG_3284