dag 15 Las Vegas

20 juli 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Beste Allemaal,

Vanochtend opgestaan en eerst wat gestoeid met de doucheknop in het toiletgebouw. Bleek dat je heel hard moest trekken om hem aan te krijgen. Daarna iets luchtigs aangetrokken want het zou weer een warme dag worden. Gisteren viel het mee (nog geen 40 graden) vandaag onbewolkt tegen de 45 graden. Gelukkig is er airco in onze camper, de bus en overal waar je naar binnen gaat. Ook kun je bij sommige hotels in de nevel lopen. Als eerste hebben we kaartjes gehaald voor Circus Soleil O waarvan we de laatste kaartjes konden bemachtigen. Daarna gaan karten in elektrische karten, heel milieuvriendelijk en heel snel. De pubers mochten ook in een senior heat. Helaas werd ik wat door hen opgehouden anders was ik wel eerste in plaats van 2 van de 14 geworden! Met de gratis shuttle bus naar het Hotel Venezia voor de tentoonstelling van Leonardo da Vinci. Hij was een alles-kunner in de 16e eeuw en een voorbeeld van de Renaissance. Hij bestudeerde de anatomie van de mens en hij was ook schilder, uitvinder en planner van bruiloften. Op zijn ideeën over vliegen, oorlogswerktuigen, het lichter maken van handarbeid en een onderzeeër en waterfiets, is later verder op doorgedacht en gebouwd. Volgens Marielle moesten we echt naar het Las Vegas bord voor een foto. In de zinderende hitte gelopen en inderdaad stond er een kleine rij toeristen om een foto te maken. Afkoelen in de McDonalds en na een bezoek aan de adidaswinkel (Rens heeft een basketbal outfit gekocht van de NY KNICKS), M&M store en de candywall, richting Hotel Bellagio voor de voorstelling van Circus Soleil. De zaal was al indrukwekkend en de show helemaal. Heel veel imponerende circusacts in een diep basis met kikvorstmannen die onder de grond toneelmeesters waren. Er waren mooie acts met diepe duiken en veel licht en geluidseffecten met een mystieke, fantasie-achtige uitstraling met live-muziek en zang. Op de terugweg langs de strip nog wat sfeer geproefd van het avondleven hier in Las Vegas. Uitgeput ligt iedereen nu op bed. Morgen weer verder op pad met de camper.

René

IMG_3244IMG_3246IMG_3248IMG_3250IMG_3256IMG_3257IMG_3258IMG_3262IMG_3260IMG_3263

1. Tom:
    21 juli 2014
    Ha René,

Doet me deugd dat jullie je tijd in de VS niet zitten te lanterfanten, maar goed het tempo er in houden.
    Geen wonder dat ik jullie zo veel junkfood zie eten, anders moet je wel ondervoed terug komen. Ik lees tussen de regels door, dat de onwillige douche knop, na een enorme krachtsinspanning van jou zijde, uiteindelijk losschoot, met meenemen van de gehele waterleiding. De fontein die hiervan het gevolg was heeft de hele camping blank gezet. De douchekop is ergens in de woestijn begraven, en vervolgens is de schade verhaald op de Camping. De letselschade zaak loopt nog.
    Super dat jullie zo veel zien, doen en meemaken.

Tom
  2. Marielle:
    23 juli 2014
    Hoi Tom,
    Ik denk dat iedere toerist voordat die de VS verlaat een brief van een advocaat mee krijgt je weet tenslotte maar nooit welke schade er na vertrek nog wordt ontdekt die mogelijk op de toerist verhaald kan worden. Daarom moet je bij iedere activiteit die je doet telkens een handtekening zetten dat je geen claim zult indienen. En safty first, die amerikanen creëren hiermee een soort schijnveiligheid en anderzijds een soort paranoia. Met een druk programma gaat fast food natuurlijk veel sneller zullen we maar zeggen, zullen proberen het gebrek aan voedingsstoffen te compenseren met vitamine tabletten. Overigens word je ook wel dood gegooid met fastfood (niet te letterlijk nemen) en is goed fruit en groenten minder voorradig. Zal in hotels waarschijnlijk beter zijn dus hoeven jullie minder zorgen om te maken. Ben overigens nog niets aangekomen met het fastfood. Handig dat ze hier per maaltijd het aantal calorieën vermelden, weet bu dat een ceasar salade met crispy chicken veel meer calorieën bevat c=dan de grilled chicken. Neem dus nu alleen nog maar de grilled variant zo houd ik mijn postuur in shape zullen we maar zeggen. Gisteren gebarbecued maar wat dan weer even een kleine gewichtstoename oplevert maar daarom vandaag weer water en brood. Hoop dat jullie al een beetje in de stemming komen voor de Amerika reis.

gr rene
  3. Tom:
    23 juli 2014
    Ha René,

Komen zeker in de stemming. Superleuke foto's.
    Kan me voorstellen dat de kids volgend jaar ook wel weer een ver avontuur willen.
    Ik zie jou al rijden in zo'n megacamper, al een avontuur op zich.
    We zijn er al helemaal op ingesteld om iedere avond even jullie avonturen te lezen.

Groet uit Brummen,

Tom