dag 3 New York

8 juli 2014 - New York City, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we als eerst naar een museum over hoe de immigranten vroeger leefden. De salon en het huis van een gezin was nagebouwd zoals het er vroeger uit zou hebben gezien. We konden natuurlijk niet om de Mc Donalds heen, dus daar zijn we wat gaan eten. Daarna zijn we naar de Abercrombie&Fitch en de Superdry geweest en hebben we wat leuke kleren gekocht :) We hebben ook nog over de Brooklyn Bridge gelopen, het uitzicht was erg mooi. Het is nu ongeveer half 12 en we zijn net terug van de musical 'les Miserables'. Het speelde in de tijd van de Franse revolutie.                                                                                        De afgelopen dagen in New York hebben we al best een aantal keer de verkeerde metro genomen, we moeten er nog even inkomen.

Maxime

IMG_2810IMG_2747IMG_2748IMG_2751IMG_2755IMG_2758IMG_2760IMG_2761IMG_2762IMG_2763IMG_2764

1. Piekje:
    9 juli 2014
    Hee traksels, dat ziet eruit als een mooie start van een spannende vakantie! René wat zie je er mooi afgetraind uit in een paar dagen en toch bij de Mac geweest?! Hoe doe je dat toch ;-)! Geniet ervan samen! X Monique
  2. G. Ouwens:
    Hallo allemaal,
    Maxime half twaalf en dan nog even op internet!
    Hoe is het met jullie conditie. NY is zeker interessant maar ook slopend. Een museum over immigranten heb je ook al gezien op Ellis Island :daar kwamen de immigranten Amerika binnen.
    Amerika is oorspronkelijk het land van de Indianen.
    De Amerikanen zijn eigenlijk allemaal nakomelingen van allochtonen.
    Wist je trouwens dat de 7 punten op de kroon van het vrijheidsbeeld staan voor de 7 zeeën en de 7 continenten?
    "Les Miserables"- Broadway -de bakermat van heel veel musicals. Fantastisch om juist daar zo'n mucical te beleven.
    Brooklyn Bridge;het is al weer meer dan 10 jaar geleden dat
    Mariëlle en ik zo ongeveer op dezelfde plek op die brug stonden."Leuke shirtjes gekocht",zegt oma.
    Niet te filmen.........die foto van René bij Abercrombie!!!!!!
    Wij hebben hier de hele dag regen gehad; in NY was het beter?
    7 - 1; Deutschland "WUNDERBAR"
    en een nieuw trauma voor de Brazilianen.
    Waaromzit koningin Maxima vandaag niet in de ereloge van het Estadio Itaquera? Durft zij niet te kiezen tussen Argentinië en Nederland? Of is zij bang dat Louis haar gaat uitleggen waarom Alex beter kan schaatsen dan voetballen?
    Bye,
    Opa en Oma.
  3. Tjitske:
    He Maxime en familie,

Wat leuk dat jullie een reisverslag schrijven. Al heel wat leuks gedaan in een paar dagen, gaaf hoor!
    Leuk geshopt dames. En het lijkt me wel bijzonder om daar bij het vrijheidsbeeld te staan. Bezoeken jullie ook het gebied van 9/11? veel plezier, geniet lekker en ik blijf meelezen.

groetjes Tjitske