dag 4 New York

9 juli 2014 - New York City, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vandaag is het mijn beurt om een stukje te schrijven. Dit nadat Nederland is uitgeschakeld door Argentinië. Een korte persoonlijke analyse van mij.  Martes Indie wisselen was geen goede keuze ondanks zijn gele kaart. Hierdoor moest Kuyt naar links waar hij voorheen op rechtsstond waar hij beter uit de verf komt. De Jong opstellen was een risico maar is te begrijpen. Ven Persie wisselen was niet handig beter was geweest om een verdediger er uit te halen en Huntelaar er in te zetten waarbij je nog één wissel over had om Krul er in te brengen een psychologisch voordeel bij de  penalty's had je dan al gehad. De penalty's beginnen met Vlaar is onbegrijpelijk Huntelaar is nu niet eens aan bod gekomen. Ach we hebben het al verwerkt maar zo gelukkig als van Gaal eerder was zo ongelukkig was hij nu.

Neemt niet weg dat we genoten hebben van een spannende wedstrijd en het commentaar van Ruud van Nistelrooij op de Amerikaanse zender was ook leuk om te zien.

Gelukkig hebben we toch een mooie dag gehad om op terug te kijken eerst een bezoek aan de Empire state buildling met, op de 102 verdieping, een prachtig uitzicht over een zonnig New York. Naar het zuiden Manhattan met de nieuwe Freedomtower waar voorheen de  Twintowers stonden. Links zie je dan de 'East river'  en rechts de 'Hudson river' die uitmonden in de haven van New York, waar je heel klein in de verte het Vrijheidsbeeld op een eiland ziet staan. De haven van New York mondt vervolgens uit in de Atlantische oceaan, We wilden graag gaan zwemmen gezien de temperatuur hier van boven de 30 graden Celsius. Bij Coney Island is een strandje maar een "local" vertelde ons dat de  temperatuur van het water te koud is namelijk 55-60 graden Fahrenheit ( dit is 9 tot 14 graden Celcius) Dit lijkt meer op een dompelbad in een sauna dan relaxed zwemmen. Komt natuurlijk door de koude golfstroom van uit het noorden van de ocaan waar wij in NL juist profiteren van een warme golfstroom uit het zuiden. Dus geen zwemmen maar lekker shoppen bij Macy's waar de dames zich hebben vergaapt aan hat vele aanbod en natuurlijk iets aan de strijkstok is blijven hangen. Daarna een wandelingetje over de High line een voormalig treinspoor dat ze hebben omgevormd tot een kunstzinnig langgerekt park dat hoog boven de straten uit loopt en je zicht geeft op een deel van de haven van New York. Hier even een schaduwplekje gezocht en een broodje gegeten. Later kwamen we nog Argentijnen tegen die de overtuiging hadden te gaan winnen van NL. Ik zei dat het 2-1 zou worden maar dan hadden de wissels wel anders uitgevoerd moeten worden natuurlijk. Voor het continent wel fijn dat er een intercontinentale finale komt. Je gaat hier in NY toch meer internationaal en continentaal denken mat alle migranten die naar de VS getrokken zijn.

Nog een foto voor het huis waar we een airB&B overnachting hebben geregeld bij een local New Yorker, Ellis, genaamd. Op Carroll street 621 New York.

Welterusten! René

IMG_2772IMG_2776IMG_2787IMG_2789IMG_2793IMG_2795IMG_2806IMG_2809IMG_2807

1. Tom:
    10 juli 2014
    Ha René en Traksel familie,

Dank voor je messcherpe analyse van de wedstrijd.
    Ik had nachtdienst, en de hele 2e helft en verlenging geen enkel consult, visite of telefoontje gehad. Na de wedstrijd ineens allerlei zieke hulpbehoevende schepsels. Ik zeg continu belangrijke wedstrijden uitzenden!
    Naar mijn stellige overtuiging is het thuislaten van faas Wilkes, Bep Bakhuis en Abe Lenstra achteraf gezien ook een gemiste kans. hadden zeker een stuk rust en ervaring gebracht!

Foto's zien er helemaal holiday uit. Nog even en jullie komen niet meer terug. Is dat Argentijnse gezin inmiddels gevonden in die donkere steeg.?
  2. Irma:
    10 juli 2014
    Hee Rens, prima analyse. Ik ben het met je eens maar ja de beste stuurlui staan aan wal. Wel lekker dat je het nu niet meer over voetbal hoeft te hebben en je kunt concentreren op je vakantie. Leuk om jullie zo te volgen. Alleen wat ik niet begrijp is dat jullie in NY zitten maar onder de foto's Washington staat.
    Mooie foto's wie kan dat zo goed bij jullie?
    Hier vallen na een herfstdag de mussen van het dak, zo warm en benauwd is. Lars boom heeft een tour etappe gewonnen. Heel knap. Het voetbal is alweer verleden tijd. Genieten jullie, lijkt me fantastisch om met je gezin zo'n reis te maken.
    Liefs Irma
  3. Marielle:
    Hoi Thomas,
    Met van Basten, Gullit en Rijkaard was het vast ook anders afgelopen. We hebben het inmiddels verwerkt en zetten nu in op een Nederlandse Tour winst in Parijs. Wat de patienten betreft het 2 sporen beleid insteken maar dan vooral het psychische spoor vees ik.
    Foto van de Argentijnen hebben we gedeletet.
    Wij komen wel weer terug het is hier ook iets te warm al valt het in Washington wel weer mee.

RENE
  4. Marielle:
    Ha die Irmaatje,
    Leuk dat je ons reislog leest!
    Jammer van het voetbal maar dat zijn we al weer vergeten. We zijn nu in Washington. Het gaat prima; ook met de pubertjes. Het is wel behoorlijk aanpoten voor ze: echt reizen in plaats van een (luier)vakantie.
    liefs Marielle
  5. Irma:
    11 juli 2014
    Zo net even lekker buiten vuurkorf aan en een wijntje gedronken is het nu weer tijd om de Trakseltjes te volgen. Leuk verslag Maxime. En wat een geluk dat jullie die tas terug hebben. Vooral die foto van jou, Yel, met die man met die baard kan ik niet helemaal plaatsen . Is dat de buurman? Ik zie je toch liever samen met Rene op de foto. Veel plezier in Washington!
  6. Marielle:
    12 juli 2014
    Hoi Ir,
    Man met baard is Ellis van wie we een paar dagen zijn huis hadden gehuurd via AirB&B. Hij had net gejogd en zag er wat swetty uit...