Bretagne_2014_1

9 augustus 2014 - Bretagne, Frankrijk

Hallo allemaal,

​Richelle gaat met haar vriendin Liselotte zeilen in Bretagne bij de zeilschool Les Glénans. Gisteren om kwart over acht in de ochtend vertrokken en we waren hier om half 8. Het was slecht weer onderweg maar het rijden ging verder voorspoedig. Indrukwekkend was de geweldige brug bij BonFleur/Caen. We waren hier vorig jaar ook overheen gekomen toen we naar Normandië op vakantie gingen. Opa is ook mee, wij gaan er samen een gezellige week van maken ook al moet ik deels werken. Anne, een vriendin van de zus van Liselotte reed ook mee. De eerste avond gekampeerd op de kampeerplek van Ellen en Isabel, de jongste zus van Liselotte. Opa en ik in een klein tentje en de vijf dames en Ellen in de grote tent. 's Avonds gezellig uit eten geweest. In de ochtend naar Vannes gereden en nog een wetsuit en zeilschoenen voor Richelle gekocht. Daarna naar Gare Maritiem waar ze zich moesten melden en de boot zouden nemen naar Il d' Arz. Opa en ik besloten ook mee te gaan; een beetje stalken eigenlijk. De begeleider van het groepje van Richelle heet Clemont een nog jonge maar heel aardige jongen. De boottocht duurde een half uurtje. Het is een prachtige lagune Golf du Morbihan en het eilandje is echt idyllisch. De bagage werd opgehaald en de groep liep naar de zeilschool (ongeveer 3 km). Opa en ik er achteraan in een rustig tempo. Bij de zeilschool hebben we gewacht tot de dames naar buiten kwamen en een paar filmpjes en foto's gemaakt. Richelle en Liselotte zitten in een groep van 10 jongeren. Drie keer twee (jonge jongens, ik schat 12 jaar) en nog een ander groepje meisjes, ik schat van 14. Het zag er allemaal gemoedelijk uit. Ze leerden de catamaran optuigen en in het water wat ze moesten doen als de boot omsloeg. Opa en ik moesten haasten om de boot terug te halen. Met de auto de 4 km gereden naar ons appartement. Het is een stukje van een mooie verbouwde boerderij. Het ziet er gezellig uit. Hier komen wij de week wel door.

groetjes Marielle

IMG_3613IMG_3616IMG_3618IMG_3619 - kopieIMG_3620 - kopieIMG_3621 - kopieIMG_3624 - kopieIMG_3639 - kopieIMG_3644IMG_3650IMG_3651IMG_3652IMG_3655IMG_3658IMG_3668 - kopie - kopieIMG_3675 - kopie

1. Anita:
    10 augustus 2014
    Hé, handig zo'n weblog. Leuk dat jullie de dames nog gevolgd zijn naar het zeilkamp. Wat een enorme catamaran, echt super dat Richelle daar op leert zeilen. Dat zal onze snelheidsduivel zeker een leuke belevenis vinden. Hier vandaag verregend, maar ondanks dat heb ik toch de Cross Country wedstrijd op mijn naam geschreven. Hoop dat het weer wat beter wordt en jullie heerlijke dagen hebben in Bretagne.
    Liefs ANita
  2. Peter jacobs:
    12 augustus 2014
    Hallo Mariëlle, meneer Ouwens en natuurlijk een van de Leidende (lijdende?) hoofdrolspelers in dit wateravontuur; Richelle. Wat ontzettend leuk om ervaring op te doen met het catamaran zeilen! Als Richelle zo'n snelheidsduivel is dan hoopt ze wellicht op stormachtig weer windkracht 9 en een stevig stormzeil. Als volwassene denk ik dan... vingers kruisen een schietgebedje en een goede verzekering voor risicosport. Zonder gekheid geniet er maar allemaal van, het is toch weer een hele belevenis.

groetjes Michele
  3. Tjitske:
    13 augustus 2014
    leuk om te lezen en de foto's te bekijken. stoer hoor, Liselotte zal wel blij zijn met Richelle tussen al die mannen. en jouw vader zo sportief in de tent...!
    liefs uit Amersfoort,

Tjitske