dag 10 Coarsegold/Yosemite

15 juli 2014 - Coarsegold, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Vanmorgen vertrokken uit de stad San Fancisco en nu staan we middenin in de natuur dichtbij Yosemite Park op een prachtige camping. Vanmorgen zijn we met de taxi naar de plek gegaan waar we onze camper konden ophalen. Na veel uitleg over hoe alles werkt konden we gaan rijden. Onze camper is groter dan verwacht, 7 slaapplaatsen in plaats van 5 en  daarom hebben wij en  de pubertjes, ieder een eigen bed. Heel grappig is dat we de zijkanten van onze camper kunnen uitschuiven. Is misschien een beetje te zien op de foto's. Papa moest wel even wennen aan de grote draaicirkel van de camper maar het ging steeds beter en we zijn goed aangekomen. Toen we aankwamen zijn we meteen in het zwembad gedoken. Wat erg prettig was naar al dat steden bezoek. Morgen gaan we de omgeving verkennen.

Richelle en Marielle

IMG_3065IMG_3067IMG_3071IMG_3073IMG_3074IMG_3075IMG_3077IMG_3078

1. Gerard:
    16 juli 2014
    Hallo Richelle, Mariëlle en rest van de familie.
    Voordat we naar bed gaan nog even naar de weblog Amerika. Geen nieuws; vanmorgen had ik al uitgebreid gereageerd op jullie verhaal. Die reactie is niet meer te vinden op de weblog.
    Ik neem aan dat deze dan ook niet bij jullie is door gekomen.
    Ik ben benieuwd of jullie in het 1e staatspark van Amerika
    per fiets of met de shuttlebus bezocht hebben; ik vermoed dat campers niet toegelaten worden. Hebben jullie de grootste blok graniet inde wereld ontdekt: El Capitan; de Half Dome en de Cathedral Rock?????
    Ik hoop dat er op de camping WiFi is. Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!
  2. Gerard:
    17 juli 2014
    Hallo vakantiegangers'
    Het is nu donderdag 17.00u.Het is hier snikheet;bijna 35 graden.Voor de wandelaars van de vierdaagse is het nu echt afzien. Ik mis jullie verhaaltje over Yosemite NP. Ook jullie moeten een snikhete dag beleefd hebben.Jullie rijden trouwens door een klimatologisch en geologisch heel interessant gebied.
    De praktijk van wat je op school leerde.De bergketens lopen alle parallel aan de kustlijn. Jullie reden eerst door de kustvlakte, dan dwars door het kustgebergte,daarna door de Central Valley en dwars door de Sierra Nevada om uit te komen op het Coloradoplateau.Dat ligt dus in regenschaduw
    (lij-zijde) van de Sierra.Hier ben je in de woestijngebieden.
    Aan de regenzijde (loef-zijde) ligt de vruchtbare Central Valley. Geologisch gezien is het een erg onrustig gebied omdat dit het grensgebied tussen de Amerikaanse Schol en de Oceanische Schol. San Francisco ligt precies op de breuk.Bij de botsing werd de aardkorst opgestuwd tot bergen.
    Dieptegesteente (graniet / een stollingsgesteente) kwam aan het oppervlak, allerlei vulkanische verschijnselen traden op:geisers.warm water bronnen e.d. Volgens mij allemaal te zien in Yosemite Park.
    Gelukkig verlopen geologische processen erg langzaam,
    maar aardbevingen voorspellen is in deze regio verboden.
    Wat lees ik in de krant?
    De hele zomer werken als letter H:een zomerbaan voor studenten. Street Charge Oplaadpalen van energie voorzien door de zon:een succes.De kampeerwagen is verreweg favoriet als vakantievervoermiddel.Klopt!!!!!!
    Liefs, Opa.
  3. Gerard:
    18 juli 2014
    Hallo iedereen,
    Wij gaan ons bezoekje aan Nijmegen afsluiten.Ik fietste over de dijk in de Beuningse uiterwaarden, de dijk in de Ooijpolder en over de snelbinder. Vooral 's avonds als het minder warm was, was het heerlijk om daar te fietsen.Wij dronken koffie inde stad.José, de vriendin van Jannie, woont inmiddels aan de overkant. Even daar op de koffie geweest.
    Morgen naar Utrecht,met Anita golfen op Amelisweerd!!!!
    Goed weer voorspeld! Wanneer jullie weer op internet kunnen hoor ik wat van jullie?
    Genieten!!! Liefs,
    Opa en Oma.