dag 9 San Francisco

14 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Lieve Allemaal,

Ons dagje vandaag in San Francisco zijn we begonnen met een goed ontbijt in het hotel. Heel anders zo'n hotel in vergelijking met logeren bij mensen thuis. Op verzoek van de pubers zitten we ook twee nachten in een hotel, het Westin on Union Square. Gezellig met z'n allen op 1 kamer. Richelle was afgelopen nacht niet lekker en in de ochtend ook niet. Gelukkig knapte ze later wat op en konden we ons programma samen afwerken en voor een deel zelfs meer dan samen. We wisten dat een vriendin van Maxime, Karlijn, ook vandaag in San Francisco zou zijn met haar ouders en jongere broertje en we troffen hen bij de boot naar Alcatraz. Van 1934 tot 1963 was dit de zwaarst bewaakte gevangenis van de VS waar onder andere Al Capone heeft vastgezeten. Met een koptelefoon op kregen we heel veel informatie terwijl we door de gevangenis liepen. Dit keer was de uitleg zelfs in het Nederlands. Heel indrukwekkend. Rens herkende verschillende onderdelen van de gevangenis vanuit een computerspel dat hij speelt en vond dit tot nu toe het hoogtepunt! De foto van ons voor het eiland Alcatraz is wat gefoto-shopt en illegaal door Maxime verkregen, maar het resultaat mag er zijn vind ik. Na wat gedronken te hebben samen hebben we weer afscheid genomen van Karlijn, Goof, Maarten en Esther. Zij hebben ook een mooie trip gepland, niet met een camper maar met een gehuurde auto. In de middag hebben we fietsen opgehaald en aan onze tocht begonnen naar de Golden Gate Bridge. Het werd helaas wat bewolkt en het was aardig fris maar het was een prachtige tocht. Aan de overkant hebben we de boot terug genomen naar de  binnenstad van San Francisco. Richelle ligt lekker in bed te slapen nu en de andere pubers en René kijken Spiderman. Het grappige is dat deze film is opgenomen in New York en dat allerlei plaatsen voorbij komen waar wij zijn geweest: Time Square, Manhattan, Empire State Building en de Brooklyn Bridge. Morgen gaan we de camper ophalen en beginnen we aan ons camper-avontuur. De pubertjes hebben er zin in: lekker chillen terwijl René en ik ons druk maken over de route!

Tot horens! Marielle

PS. In het hotel hebben we WIFI maar weet niet hoe dat gaat lopen op de campings. Het kan zijn dat de verslagen wat onregelmatiger gaan komen.

IMG_2996IMG_2997IMG_2999foto (4)IMG_3012IMG_3022IMG_3013IMG_3018IMG_3024IMG_3026IMG_3030IMG_3035IMG_3041IMG_3047

1. G. Ouwens:
    Hallo Mariëlle, René, Rens, Maxime en Richelle,
    Oma ziet op de foto's dat jullie er allemaal fris en fruitig uit zien. Heel prettig om dat te kunnen zien.
    Met Richelle gaat het weer wat beter? Zo'n reis is best een grote onderneming en het is dan ook belangrijk om fit te blijven. Maxime, illegale foto's maken op het gevangenis eiland Alcatraz. Hoe doe je dat? Heb je zeker geleerd in het Spy Museum!!! Op de fiets naar de Golden Gate Bridge; stoer toch!!!
    Wij gaan zo meteen naar Blekkie en Vlekkie. Ik zal ze de groeten doen van jullie. Hopelijk kan ik in Nijmegen ook
    inloggen op de weblog.
    Have a grateful heart and keep believing in your imagination.
    Opa en Oma.
  2. Marielle:
    Lieve opa en oma,
    Leuk om jullie reactie te lezen!
    Anita weet hoe jullie de computer kunnen gebruiken.
    veel liefs!
  3. Familie Muller:
    15 juli 2014
    Het was super leuk om jullie in SF te treffen! Wij gaan nu op pad naar de fietsverhuur en gaan hetzelfde tochtje als jullie maken. Hopelijk trekt straks de bewolking weg. Nog heel veel plezier op jullie reis en voorzichtig zijn met de oplegger hè! Groetjes van Maarten, Esther, Karlijn en Goof
  4. G. Ouwens:
    Hallo allemaal,
    Zojuist door Anita ingeseind.
    Blekkie en Vlekkie maken het uitstekend.Ik heb ze een extra kroel gegeven van Maxime en van Richelle.
    Veel liefs.
    Opa en Oma.