dag 11 Coarsegold/Yosemite

16 juli 2014 - Coarsegold, Verenigde Staten

Hallo Allemaal,

Daar zijn we weer. We hadden een beetje pech met de internet verbinding vandaar de vertraging. Nu hebben we voor twee weken een reis-internet verbinding dus we kunnen weer uptodate verslagen maken. Vooral opa heeft ons gemist aan zijn reacties te zien. Leuk om zijn analyses als geoloog te lezen van het landschap. We zijn naar het Yosemite National Park geweest dat gekenmerkt wordt door een idyllische vallei met naaldbossen en de meanderende Merced River en kaarsrechte granieten wanden. Voordat we in de vallei kwamen hebben we een stop gemaakt bij de Mariposa Grove. Hier staan nog een aantal mammoetbomen, de zogenaamde Sequoiadendron Giganteum met hun roodbruine, vezelachtige, vrijwel onbrandbare bast. In de Yosemite Valley hebben we de Half Dome gezien een granieten bult, ontstaan door de ijstijd. Een kleine hike hebben we gemaakt richting de Vernal Falls. Dit was al redelijk pittig en voldoende voor de pubertjes maar eerlijk gezegd ook voor mijn knie. Onderweg veel eekhoornachtigen gezien, de zogenaamde squirls. Als je ze voedsel geeft kun je een boete krijgen van 1000 dollar! Het was voor René een hele uitdaging op de slingerende wegen in de Valley met onze 31 feet camper! We zijn naar de parkeerplaats gereden in de Valley waar we gelukkig de laatste parkeerplaats hadden en zijn toen door de valley gegaan met de gratis shuttle bus. Het was een mooie en intensieve dag. Morgen houden we een rustdag op de camping.

Marielle

IMG_3090IMG_3099IMG_3108IMG_3106IMG_3123IMG_3125IMG_3131IMG_3116