dag 14 Las Vegas

19 juli 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Lieve allemaal,

Wat veel indrukken opgedaan deze dag in Las Vegas! Echt ongelofelijk dat we eerst uren door een woestijn rijden en dan opeens in deze mega oase, Las Vegas genaamd, aankomen. Dat water supply een probleem is en nog een veel groter probleem voor deze stad gaat worden in de toekomst, is niet te zien of te merken. In Las Vegas staan 18 van de 20 grootste hotels van de wereld! Elk hotel is een mini-wereld met hotelkamers, zwembaden, restaurants, winkels, veel gokautomaten en speeltafels, een theater en soms nog veel meer. Elke miniwereld heeft ook een thema zoals New York, de Romeinen, de Egyptenaren, Frankrijk, Venetië en nog veel meer. Er staat zelfs een eifeltoren half zo groot als het echte exemplaar. Ik heb horen zeggen dat Amerikanen zich een tripje naar Parijs denken te besparen door de Eiffeltoren in Las Vegas te beklimmen! Onze campersite is achter hotel Circus Circus. We zijn vanochtend begonnen met een bezoekje aan de Stratosphere vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Richelle en Maxime moesten natuurlijk even in de Big Shot waarin ze letterlijk naar de punt van de toren werden geschoten. Na een slice of pizza zijn we gelopen naar een andere thrill, de indoor skydive. Onze dappere dochters hebben daar ervaren hoe het is als je vliegt. Een geweldige sterke stroom vanaf een vliegtuigmotor blies hen omhoog. Het was nog moeilijker dan je denkt. Van de voorbereiding heb ik een paar foto's de rest is op film vastgelegd en te bekijken als we weer terug zijn. Ter afsluiting zijn we naar het complex Monte Carlo geweest waar de Blue Man Group avond aan avond optreedt. Dit is een show van blauwe mannen die muziek maken op rioolbuizen maar tevens zijn ze ook erg grappig en krijg je ook allerlei visuele hoogstandjes voorgeschoteld. Ik had de kaarten in Nederland al vroeg geboekt en we hadden stoelen op rij 2 en konden alles goed ervaren. De pubers en wij hebben heel erg genoten. Met de bus zijn we weer terug gegaan naar onze RV (Recreational Vehicle) op een grote parkeerplaats waar wij een mooi plekje hebben met een stukje gras en een boom. Morgen nog 1 dagje in deze waanzinnige stad en daarna rijden we weer verder naar het plaatsje Moab, back to nature!

Marielle

IMG_3168IMG_3170IMG_3177IMG_3182IMG_3184IMG_3185IMG_3191IMG_3203IMG_3191IMG_3208IMG_3212IMG_3219IMG_3226IMG_3228IMG_3230

1. Tjitske:
    21 juli 2014
    Hoi hoi,

Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien! Ziet er fantastisch uit en jullie gezichten worden steeds blijer en enthousiaster op de foto's. Heerlijk om zo te genieten met elkaar, een supermooie ervaring! Tjee, wat een mega grote camper met de uitschuifkanten. Rens, nog een paar jaar en dan kun jij de rijbewijs halen en je familie rondrijden?!
    Dat wordt straks wel weer aftrainen van al die pizza en amercian food denk ik. Ik ben benieuwd wat jullie vandaag weer gaan meemaken en beleven, kijk al uit naar het volgende verslag. Veel plezier!!!