Dag 19 Williams/Grand Canyon

24 juli 2014 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Lieve allemaal,

Vandaag was een reisdag van Moab in het gebied van de Red Canyon en de Arches naar Williams, een plaatsje vlakbij de Grand Canyon. We zijn dit keer een beetje op tijd vertrokken omdat we onderweg een stop willen maken bij Monument Valley in het gebied van de Navajo indianen. De pubertjes zijn gewoon op bed blijven liggen terwijl wij op weg gaan. Het landschap is wonderbaarlijk en heel erg afwisselend. Rondom Moab meandert de Colorado dus door een gebied met veel rode rotsen. Het reservaat van de Navajo indianen is een kale vlakte met bijzondere rotsformaties in Monument Valley. In tegenstelling wat de naam doet vermoeden gaat het hier niet om een echte valley maar dus om een kale vlakte. De bijzondere rotsen zijn ontstaan door de schurende werking van de wind en de regen. De indianen hebben een mooi park gemaakt waar ze je kunnen rondrijden in trucks en waar je een mooi uitzicht hebt. In hun gebied zijn de indianen zelf de baas en daarom kunnen we onze nationale parkenpas niet gebruiken. Het uitzicht is prachtig en we hebben wat mooie indianen placemats gekocht voor thuis. De indianen wonen wel erg armoedig in her en der verspreid staande houten keten. We hebben bij een indianenvrouw een paar mooie armbandjes gekocht. Daarna verder over route 160 door Painted Desert. Deze woestijn lijkt wel een maanlandschap. Voor het eerst deze vakantie is het bewolkt en valt er af en toe regen. Dat kan dit droge gebied wel goed gebruiken. We besluiten om route 64 te nemen richting de Grand Canyon om alvast wat sfeer te proeven aan de South Rim bij het uitkijkpunt South Rim. De omgeving is inmiddels veranderd in een naaldwoud. We bezoeken daar een oude uitkijktoren. Het zicht is wat matig vanwege de bewolking. Rond 8 uur komen we aan op onze 4e KOA camping. We eten wat en zoeken ons bed op.

Tot morgen!

Marielle

IMG_3407IMG_3408IMG_3412IMG_3420IMG_3434IMG_3436IMG_3439IMG_3441IMG_3447IMG_3455