dag 23 Malibu/Los Angeles

28 juli 2014 - Malibu, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

vandaag gingen we naar de 'Universal Studios'. Toen we aankwamen gingen we als eerste in een soort van trein een rondje om het park. We kwamen langs allemaal auto's die in films waren gebruikt waaronder die van 'back to the future' die als tijdmachine werd gebruikt. We kwamen ook langs allemaal plekken waar videoclips en films worden gemaakt. Ook langs de plek waar Michael Jackson de clip van zijn liedje 'Bad' heeft opgenomen. Katy Perry, Rihanna en Lady Gaga hebben daar ook opgenomen. Tijdens de rit gingen we ook door een heel grote 3D ruimte waarbij het scherm helemaal om je heen ging waardoor het leek alsof je echt in een Jungle bent. Vooral voor de mensen aan de buitenkant was het even schrikken als er een mega grote spin of brullende aap op je af komt. Je hoorde veel mensen gillen. Daarna kwamen we nog langs een plek waar het leek alsof er een vliegtuig was neergestort. Dat vliegtuig was gekocht voor de film 'Rescue' en daarna zelf kapot gemaakt. De vliegtuig set wordt ook gebruikt om reddingshonden te trainen om mensen te zoeken in puin na een echte ramp.

Na de tour met de trein gingen we naar een show waarin ze lieten zien hoe ze special effects maken in films. Ze vertelden dat in bijna alle videoclips het enige wat echt was de acteurs zijn. Ze lieten een voorbeeld zien waarbij het lijkt alsof er een man van een trap af loopt in New York, daarna lieten ze zien hoe het er in werkelijkheid uit zag. Namelijk een man die een trap af loopt voor een groen scherm. In plaats van dat groen hebben ze de gebouwen van New York erachter gefotoshopt. Ze lieten naast dat green screen nog wat andere vormen van special effects in een film zien. Een man deed een zwart pak aan met lichtgevende groene bolletjes. Als hij gefilmd werd verschenen alleen de bolletjes op het scherm als een soort skelet van die man. Nu konden ze om dat skelet ieder lijf plaatsen dat ze wilden. Bijvoorbeeld een dikke trol. En elke beweging die de man maakte, maakte de dikke trol op het scherm ook. Het was heel leuk om te zien hoe ze dat deden.

Toen we honger hadden gekregen besloten we wat te gaan eten. De rijen waren overal super lang maar we zijn toch ergens gaan wachten en we kregen allemaal een mega grote hamburger met friet, wat uiteindelijk veel te veel bleek te zijn, maar dat terzijde.

We wilden naar een show gaan: 'Waterwereld' maar die begon pas over een uur dus we gingen eerst naar 'Horror House'. We dachten dat het een gewoon spookhuis was maar het was met echte mensen die je lieten schrikken en achter je aan renden! Er waren ook een paar poppen maar je kon het verschil niet zien tussen of het een echt  mens was of een pop dus waren die ook scary. Ze zaten soms ook verstopt en dan sprongen ze ineens tevoorschijn vlak voor je gezicht! Toen we bij de uitgang waren stond Frankenstein daar. We zagen ook allemaal mensen die het niet tot het einde durfde en door de nooduitgang naar buiten gingen.

De show 'Waterworld' was heel indrukwekkend. Het ging over een wereld met alleen maar water en iedereen was opzoek naar droogland. De ene groep werd aangevallen door de andere groep en iedereen werd neergeschoten en er was overal vuur. Toen werd er per ongeluk op een vliegtuig geschoten en kwam er een levensgroot brandend eenpersoonsvliegtuig in het water vliegen! Het werd gespeeld door allemaal bekende amerikaanse acteurs maar ik kende ze niet. Alleen een iemand die meespeelde in 'The walking dead'.

Overal door het park waren winkels en minions (die gele mannetjes) we zijn daar natuurlijk even naar binnen geweest en we hebben nog wat atracties gedaan. Daarna zijn we naar huis gegaan. Overmorgen gaan we nog een keer naar het park want we hebben een twee dagen pas.

Bye Maxime

IMG_3542IMG_3552IMG_3553IMG_3539IMG_3551IMG_3554IMG_3556IMG_3559IMG_3564

1. G. Ouwens:
    31 juli 2014
    Hallo Maxime en de rest van de familie,
    Wat een uitgebreid verslag van jullie bezoek aan Universal Studios. Spectaculair zo'n treintour; echt op z'n Amerikaans, vol special effects! Fotoshoppen is een kust op zich geworden;
    wat is er nog echt op een foto?
    Een mens of een pop; dat is schrikken. Op de foto met Frankenstein........ Knight Rider - Goldfinger!!!
    Een vliegtuigcrash.....luguber; zeker nu Nederland rouwt om de vele mensen die omkwamen bij de crash in Oekraïne.
    Normandy - Allied Forces en D-day Operation: Rens, kocht je die in Amerika of tijdens de vakantiereis van vorig jaar?
    Nog een paar dagjes..............
    Be yourself, we love you!
    Opa en Oma.